Tiedote 28.11.2020

28.11.2020

Tällä kertaa positiivisia uutisia koronarajoitusten keskellä. Suomen Taitoluisteluliiton syyskokous valitsi tänään 28.11.2020 Lahden Taitoluistelijoiden muodostelmajaoston puheenjohtaja Virpi Hurrin Taitoluisteluliiton liittohallituksen jäseneksi.

Hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi 1.1.2021 alkaen valittiin Janne Korhonen. Liittoa vuodesta 2015 lähtien luotsannut Laura Raitio ei asettunut ehdolle. Erovuoroisista jäsenistä Sini Aarnio-Kurki, Marko Laaksonen ja Marie Lundmark äänestettiin jatkamaan seuraavalle kaksivuotiskaudelle. Hallituksessa jatkavat vuoden 2021 loppuun Laura LepistöJouko PitkänenJukka Puustinen ja Mika Saarelainen. Liittohallitus toimii liiton toimeenpanevana elimenä. Liittohallituksen tehtävänä on johtaa ja edustaa liittoa, ohjata, edistää ja valvoa taitoluistelun kehitystä sekä alue- ja seuratoimintaa.

Ohessa Virpin ajatuksia uudesta roolista:

Otan ilolla ja innokkaana vastaan jäsenyyden Suomen Taitoluisteluliiton liittohallituksessa vuoden 2021 alussa. Työsarkaa liittotasolla riittää ja mitä olen ymmärtänyt, niin liittohallituksen jäsenet iskevät kaikki kätensä saveen ja tekevät myös aidosti töitä liiton ja sitä kautta jäsenseurojen asettamien tavoitteiden täyttämiseksi.  Jäsenseuroja on yhteensä 76 ja toiveet sekä tarpeet eri puolilla Suomea ovat erilaiset. Tätä taustaa vasten on hyvä, että liittohallituksessa on edustajia myös eri puolelta Suomea. Työkenttä tulee olemaan laaja.

Liiton ehdollepanotoimikunta painotti hallituksen jäsenvalinnoissaan mm. lajiosaamisen monipuolisuutta, pitkäaikaista yhdistystoiminnan ja kunta-alan toimintakulttuurin tuntemusta sekä tapahtumajärjestämisen osaamista. Kansainväliset yhteydet myös painoivat valitsijoiden vaakakupissa. Myös ajankäyttö sekä halu pitkäjänteiseen työhön liittohallituksessa, myös tämän kaksivuotiskauden jälkeen, painoivat valintoja tehdessä. Vuodessa pääsee vasta raapaisemaan pintaa.

Olen toiminut Lahden Taitoluistelijoissa vuodesta 2000 alkaen, jolloin aloitin pienen luistelijatytön äitinä ja laji vei sitten myös oman sydämen. Oli mielenkiintoista ja rikastuttavaa seurata oman lapsen kehitystä ja olla mukana myös urheilullisessa arjessa, aina muodostelmaluistelun SM-tasolle asti. Vuosien saatossa olen saanut olla niin muodostelmajoukkueen joukkueenjohtajana, seuran varapuheenjohtajana ja puheenjohtajana kuin myös muodostelmajaoston puheenjohtajana ja hallituksen jäsenenä. Vuosien tauon jälkeen, vuodesta 2015, herätin seurassamme henkiin muodostelma-luistelukilpailujen järjestämisen, toimien siitä lähtien kilpailunjohtajana.

Lahtelaista urheiluelämää olen saanut seurata myös LTL:n edustajana Lahden Urheiluhalliyhdistyksen hallituksessa. Suomen Taitoluisteluliiton viestintä- ja markkinointityöryhmän jäsenenä toimin myös pari vuotta.

Työuraa olen tehnyt myös urheilupuolella mm. Salpausselän kisoissa usean vuoden ajan, kahdet Hiihdon MM-kilpailut, Ampumahiihdon MM-kilpailut ja Veteraaniyleisurheilun MM2009 kisoissa pääsihteerinä. Kunta-ala on viime vuosina tullut tutuksi, Hollolan kunnan hallinto- ja viestintäpalveluissa.

Suomen Taitoluisteluliiton strategisten tavoitteiden tukena on vahva lajikulttuuri, jossa ilo, kannustus, turvallisuus ja tavoitteellisuus ohjaavat tekemistä. Liiton painopisteitä tulevalla kaudella ovat muun muassa

• lajikulttuuritutkimuksen tekeminen ja eettisten toimintatapojen vahvistaminen edelleen koko lajikentässä
  • Liitolle myönnetyn EM2023-kilpailun järjestelyjen aloittaminen vuoden 2021 alussa
  • maajoukkuetoiminnan ja huippu-urheilun kehitystyö
  • Myllypuroon suunnitteilla olevan jääurheilukeskus -projektin hankkeen rahoituksen varmistaminen.

Liiton toiminnan laajuuden on budjetoitu jatkuvan vuoden 2019 tasolla. Vuosi 2020 on ollut koronan vuoksi poikkeuksellinen.

Sydämelliset onnittelut Virpille koko seuran puolesta!

LTL johtokunta